جدیرترین اخبار :
  • پیام تسلیت اعضای هیات مدیره درپی درگذشت عموی مدیرعامل سازمان
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر انرژی پاک
  • تجلیل از ۱۶۰ کارگر نمونه منطقه آزاد چابهار
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
  • سر آغازی برای پایه گذاری و هم افزایی فعالان اقتصادی شرق کشور
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

بستر سرمایه‌گذاری و تولید در مناطق آزاد کشور فراهم است / وجود ۱هزار بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/09/30 | تعداد بازید :338

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سفر یک روزه به منطقه آزاد چابهار گفت: با ظرفیت های موجود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این مناطق به بستر سرمایه‌گذاری و تولید مبدل شده‌اند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز حدود ۴۸۰ هزار میلیارد تومان تقاضای جدید در سرمایه گذاری در کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارایه شده افزود:این یک رکورد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می باشد و نشانگر این است که پنجره جدید توسعه ای در حال شکل گرفتن است.

وی ادامه داد: فعال شدن واحد تولیدی تور ماهیگیری در منطقه آزاد چابهار، با توجه به نیاز صیادان منطقه و کشور را نقطه عطف توسعه ورونق این منطقه نام برد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چابهار تصریح کرد: این تورهای ماهیگیری تولیدی این واحد به تمامی مناطق ساحلی و دریایی کشور ارسال می شود و نسبت به تولیدات کشورهای همسایه از کیفیت و قیمت مناسب تری برخوردار است چرا که در مناطق آزاد نیروی کار ماندگار و قیمت انرژی کمتر و مواد اولیه ارزان تر باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت را به همراه داشته است.

عبدالملکی از تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد که برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و اقتصادی که بهشت سرمایه گذاری می باشند حضور پیدا کرده و بسته ها و فرصت های سرمایه گذاری را از نزدیک مشاهده کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خاطر نشان کرد:وجود همزمان پنج ویژگی مشترک در مناطق آزاد از جمله پایین بودن هزینه های تولید، زیر ساخت های توسعه یافته، دسترسی خوب بازارهای هدف، سهولت کسب وکار، معافیت مالیاتی بیست ساله و معافیت گمرگی همیشگی یکی از برگ های برنده در این مناطق بوده و فرصت سرمایه گذاری کم حجم را دو چندان کرده است.

وی وجود ۱ هزار بسته سرمایه گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را یک فرصت طلایی سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: در این بسته ها مطالعات امکان سنجی اولیه انجام گرفته و تامین آب، برق و امکانات زیر ساختی با مجوزهای بی نام آماده که این امر می تواند کار سرمایه‌گذاران را تسهیل کند.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: در دولت مردمی دو راهبرد را برای مناطق آزاد تعریف و در حال اجرایی کردن آنها هستیم که یکی مردمی سازی و دیگری جهانی سازی این مناطق می‌باشد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: در بحث مردمی سازی سه گروه مردم مخاطب ما هستند که گروه اول اهالی خود مناطق میتواند از این سرمایه‌گذاری بهره‌مند و باعث عمران و آبادانی منطقه شوند.

عبدالملکی ادامه داد: گروه دوم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و فعالین اقتصادی هستند که می‌توانند در مردم سازی ایفای نقش کنند.

وی افزود: گره گشایی و فعال کردن کسب و کارها باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: طی چند مدت گذشت در مجامع ملی و بین‌المللی حضوری فعال داشته‌ایم که این امر باعث شده که مناطق آزاد یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در منطقه و کشور شوند.

عبدالملکی گفت: ایجاد منطقه آزاد مشترک با ۲۱ کشور دنیا که با پنج کشور موافقت های اولیه صورت گرفته میتوانیم تحول و شکوفایی منطقه را رقم بزنیم.

وی در پایان گفت: مناطق آزاد از برکات مهم برای پویایی منطقه هستند و از آنها بعنوان تیم ملی اقتصاد بین‌الملل یاد می‌شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل